woensdag 30 mei 2012

Triatlon Woerden

Op de 1 of andere manier is Woerden altijd een testcase en een wedstrijd die me goed ligt. Ik had in de week richting de wedstrijd niet gas terug genomen in trainingsomvang. Ik voelde me niet optimaal voor de wedstrijd maar dat was gewoon spanning. Met Cees warm gelopen en alles klaar gezet, van te voren nog even bekeken hoe het parc fermee nu precies in elkaar stak en mijn wetsuit aangetrokken.



We werden weggeschoten en kon achter Mirjam Weerd en Cees mee zwemmen tot we in een trechter gedreven werden door een kanovaarder. Klappen gingen over en weer en ik verloor het contact met de betere zwemmers. Ik kwam geïsoleerd te liggen en dus kon ik de resterende zwem meters alleen afleggen. Het ging niet onverdienstelijk en had het gevoel niet super veel verloren te hebben om het veld voor me.



Na een wissel die wel iets sneller had gemogen snel op de fiets en mijn positie in het veld bepalen. Ik trok het gas vol open en kon al snel de wedstrijd overzien. Er reden wat mannen vooraan en ook Mirjam zat nog voor me. Na 5 kilometer en het eerste keerpunt lag ik in 5e positie. Het ging hard maar niet hard genoeg want ik had mensen opgeraapt en mensen hadden aangepikt. Het werd dus weer als vanouds locomotief spelen. Ik had er aanvankelijk weinig zin in maar besloot mijn eigen race te fietsen en alles dat achter me zat had geluk, ik kon niet demarreren.



Met een aardig koppel kwamen we binnen in T2 waar het snel wisselen was en ik niet echt kon overzien wat mijn positie was. Ik had het gevoel ergens rond positie 8 te lopen. Het lopen ging lekker, nog niet snel genoeg naar mijn mening en zeker de laatste ronde deed alles pijn maar dat was gezien de hitte en de week voorafgaand aan deze wedstrijd niet vreemd.

Jammer dat ik net voor de finish gehinderd werd door een atleet uit een andere startserie anders had ik nog een plekje kunnen stelen, nu bleef ik op 1 seconde steken van de vijfde plaats. Resultaat 6e plaats in Woerden. Dat geeft vertrouwen voor toekomstige wedstrijden.

Aankomende vrijdag vertrek ik voor een ruime week naar de Alpen om te trainen en mee te doen met ons team aan Alp D’Huzes. Wij rijden op 6 juni de Nederlandse berg op om een vuist te maken tegen kanker. Doneren kan nog steeds via: http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/teams/team-beesd

Geen opmerkingen: