zaterdag 5 mei 2012

St. Croix Pre Race info


Ironman St. Croix
De race op St. Croix staat al sinds 4 jaar op mijn ‘bucket list’. Een race die je mijn inziens gedaan moet hebben. Aankomende zondag gaat die lang gekoesterde droom werkelijkheid worden en start ik met allerlei andere atleten aan de Ironman 70.3 van St. Croix. Mijn verrichtingen zijn te volgen op www.ironmanlive.com of gewoon via www.ironman.com.
Mijn startnummer is 130, ik start net na de professionals rond een uurtje of half zeven in de ochtend. Het tijdsverschil met Nederland bedraagt 6 uur.
Dat St. Croix een mooie locatie is voor een race blijkt uit de vele nationaliteiten die hier aanwezig zijn. Daarnaast doen er een heleboel professionals mee waaronder Lance Armstrong. Dat ik in dezelfde race als hem zit is eigenlijk wel heel mooi. Ik heb hem vroeger tijdens de Tour de France gezien en nu zitten we in dezelfde race. Of Lance tot de favorieten hoort? Ik denk dat er aardig wat kapers op de kust zijn. Andy Potts, Terenzo Bozzone en Frederik van Lierde doen ook mee. Ik acht hun zeker in staat Lance tijdens het lopen te verschalken.
Meer info en mijn bevindingen na de wedstrijd. Bedankt voor alle aanmoedigingen etc. we gaan er een mooie race van maken. Ik heb een coach meegenomen dus die moet me scherp houden.
Met sportieve groeten,
Henry Piek

ENGLISH

I will be racing ironman 70.3 on St. Croix tomorrow. My bib number is 130. The race can be followed on www.ironman.com. It has an athlete tracker like most of the other Ironman races around the globe. 

There is an impressive pro field here at St. Croix with the likes of Lance Armstrong, Terenzo Bozzone, Frederik van Lierde and Andy Potts.

See you around.

Geen opmerkingen: