zondag 22 april 2012

Utrecht Halve Marathon

Het is even stil geweest op mijn blog. Dit kwam vooral door drukte op werk maar ook met betrekking tot het trainen. Nadat mijn lichaam weer werkte zoals ik het gewend was ben ik met Gonny om de tafel gaan zitten voor seizoen 2012.

Ik had dus veel getraind en op een zwemloop van de vereniging niks anders aan wedstrijden gedaan. Utrecht was dus meer een testcase, ik had wel een idee maar wist niet of mijn lichaam dat al aan zou kunnen. Het weer zat niet mee, regen en wind zorgde ervoor dat ik niet veel zin had om te starten. Na wat warmgelopen te hebben ging ik naar mijn startvak en stond ik iets te ver van de startlijn naar mijn zin. Ik had niet de behoefte om mezelf tussen al die mensen naar voren te dringen, ik liep vandaag voor mezelf, het was geen wedstrijd.

Waldo sloot aan en na wat grapjes over en weer hebben we nog iemand uitgelegd wat een gelletje was. Het startschot klonk en we gingen ieder ons eigen weg. Ik werd in de eerste kilometer opgehouden door de horde met mensen die denken dat ze heel hard gaan. Na een kilomter draaiden we recht tegen de wind in en zag ik in de verte een groep lopen met mannen waar ik normaliter bij loop. De wind en regen werkte ook al niet mee.

Ik kreeg een viertal atleten in mijn rug mee en ik probeerde ze zover te krijgen om samen naar de groep voor ons te lopen. Niemand leek daar zin in te hebben dus besloot ik mezelf maar toe te leggen op deze taak. Ik gaf wat gas bij en begon de strijd met de elementen aan te gaan. Het lukte me bijna om de groep bij te halen maar die actie heeft me teveel energie gekost. Ik strandde op 25 meter en besloot mijn eigen tempo te gaan lopen. Ik liep inmiddels alleen en moest mijn eerdere inspanningen bekopen.

Uiteindelijk liep ik de laatste kilometers weer heel sterk en waren mijn kilometer tijden weer wat ze hadden moeten zijn. Ik finishte uiteindelijk in 1 uur 24 minuten en 33 seconden. Tevreden gezien het weer en mijn huidige niveau. Het geeft me vertrouwen richting St. Croix, een halve Ironman op de Maagden Eilanden. Daar zitten we begin Mei. Hou mijn site dus in de gate voor meer informatie vanuit Amerika.

Met sportieve groeten,

Henry Piek

Geen opmerkingen: