donderdag 9 februari 2012

Status Update

Het is alweer februari, 2012 is al weer lang en breed onderweg. Voor mijn gevoel heb ik een valse start gemaakt hieronder een korte uitleg met gelukkig ook mooie vooruitzichten.

Na de Ironman van Cozumel heb ik even 'rust' gepakt en mijn lichaam de kans gegeven zich te herstellen van al dat sporten. Niet alleen het lichaam heeft een klap gehad maar ook geestelijk was ik 'even' klaar met de sport. Na 3 tot 4 weken begon het weer te kriebelen en besloot ik weer te gaan sporten. Tijdens mijn trainingen begon ik last te krijgen van o.a. mijn maag.

Ik dacht dat de symptomen wel weg zouden gaan en behoudens een leuke run in Vught met Simone Hakenberg was er weinig plezier te beleven aan het sporten. Toen ik op 8 januari meedeed aan de Meentcross in Beusichem liep de motor halverwege in elkaar, ik kon niet mee met de beste en mijn lichaam begon te protesteren. De dagen erna waren ook niet plezierig en dus besloot ik naar de huisarts te gaan. Om een lang verhaal kort te maken bleken diverse onderzoeken geen uitsluitsel te geven. Geen virus, geen bacterie wel heel schoon bloed. Toch nog een ECG laten maken en daar kwam niks ernstigs uit, maar ze hebben wel wat gezien. Dus volgende week naar Guido Vroemen voor wat tests. Ondertussen ben ik strijdbaar geworden en voel ik me goed, de klachten zijn weg en ik sport weer naar kunnen. Ik ben aan het opbouwen en denk dat ik weer de juiste richting opga.

Dat ik weer met plezier beweeg is belangrijk want voor 2012 heb ik mooie dingen gepland staan. 2011 was niet mijn seizoen zullen we maar zeggen en hopelijk wordt 2012 dat wel. Wat ga je dan allemaal doen welnu, dit is een beknopte lijst met wat toelichting:

Wedstrijden 2012
20 van Alphen - gezien mijn late seizoensstart lekker joggen en genieten
Halve Marathon van Utrecht - 1:21:11 wegpoetsen, dat moet te doen zijn.
Ironman 70.3 St. Croix - Een droom gaat in vervulling, een wedstrijd die ik al zo lang wilde doen en nu staat hij op de lijst! Hotel is geboekt en ik sta op de startlijst, nu nog een passende vlucht vinden en iet giet oan in mijn geval dan!
Kwart Triathlon Woerden - Weer beter doen dan vorig jaar waar ik als 6e eindigde, nu ga ik voor een top 5 notering.
Triathlon Beesd - Met rood omcirkeld
Ironman Zwitserland - De hele triathlon, wat genoot ik in Mexico, dat doen we in Zwitserland over maar hopelijk wel sneller. 10 uur en 26 minuten op een parcours rondhangen is voor mij teveel van het goede. Onder de tien uur moet makkelijk kunnen.
Deel 2 van het seizoen - Plannen genoeg maar laten we eerst deel 1 uitvoeren en dan ben ik ervan overtuigt dat er nog genoeg energie overblijft om het tweede deel van het seizoen nog mooie dingen te doen.


Alp D'Huzes
Naast mijn eigen sportieve ambities doe ik met team Beesd mee aan de actie van het KWF. Ieder lid van ons team heeft genoeg redenen te strijden tegen kanker. Wil je doneren aan ons team ga dan naar de volgende webpagina:
http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/teams/team-beesd
Iedere euro telt in de strijd tegen kanker!

Met sportieve groet,

Henry Piek

Geen opmerkingen: