maandag 17 oktober 2011

1:21:11 – Amsterdam in vogelvlucht

Al weken tel ik af richting de Ironman van Mexico, het grote doel van dit seizoen. De halve marathon van Amsterdam is een test, een formaliteit om te zien of alle zware trainingen de juiste vruchten afwerpen. De lange looptrainingen, de uren achtereen op de fiets en de zwemtrainingen, alles lijkt op zijn plaats te vallen. Naast veel uren trainen zoek ik bevestiging om mijn geest gerust te stellen en dus vertrok ik met Sjaak op zondagochtend richting Amsterdam.

We waren op tijd vertrokken maar konden aansluiten in een gigantische rij voor onze startnummers. De tijd begon langzaam weg te tikken en ik begon hem al te knijpen. 15 minuten voor het startschot de nummers opspelden, schoenen aan en hop naar het startvak. Sjaak en ik waren laat in het startvak en echt inlopen was niet meer mogelijk. Om 13.30 werden we weggeschoten en gingen we ieder onze eigen weg.

Je kunt van te voren hele mooie dingen bedenken maar ze uitvoeren is natuurlijk een tweede. In mijn geval had ik bedacht rond de 3:55 per kilometer te lopen maar het ging zonder moeite veel sneller. 3:49 was wat ik klokte met soms een kilometer van 3:51 of 3:48. Daarnaast goed opletten op de inname van mijn gels en het koelen van mijn lichaam want het was nog best warm in Amsterdam.

Eigenlijk liep het overal goed en heb ik niet echt een zwak moment gehad. Na 21 kilometer draai je het Olympisch stadion in en mag je finishen en dat deed ik in 1:21:11.

Ik ben heel blij met deze tijd en vooral op dit moment. Het geeft me nog meer vertrouwen voor de wedstrijd in Cozumel over enkele weken. Sjaak finishte zijn halve marathon in 1:33:51 en Waldo in 1:37:43.

Speciaal woord van dank aan Gonny voor het maken van mijn schema’s, we zitten op de juiste weg! Ook Cees en Mark bedankt voor de looptrainingen het afgelopen half jaar ik begin het te snappen ;-)

De tussentijden:
5km         18:44
10km       38:03 (19:19)
15km       57:23 (19:20)
21.1km    1:21:11

Geen opmerkingen: