woensdag 10 augustus 2011

Het begint te komen…

Daar is misschien alles mee gezegd, het begint weer terug te komen, snelheid en gevoel voor wedstrijden. Mijn zwemmen is nog verre van niveau en daar wordt de komende winter echt aan gewerkt. Ik mis de slag, letterlijk en figuurlijk waardoor ik het verschil op de fiets moet maken. Zaterdag in Deil leek alles te gaan zoals ik had gehoopt.

Na het zwemmen is er altijd een achterstand op de kop van de wedstrijd en dat was zaterdag niet anders. Ik reed op de fiets de eerste ronde makkelijk en draaide het gas vol open. Dat resulteerde in veel tijdwinst op de kop. De afstand werd kleiner tot ik voor het einde van de laatste ronde kracht op de pedalen verloor. Ik voelde me wat leeg en het ronddraaien van de trappers ging moeilijker.
De mannen voor me die ik zag liepen verder weg van me en ik voelde me meer dan plezierig op de fiets. Bij de wissel nog wel een gel naar binnen gegooid maar het zou niet meer helpen. Roland haalde me nog in, en ook ik wist nog wel wat op te schuiven maar fatsoenlijk lopen was er niet meer bij. De pap was op en met pijn en moeite liep ik mijn ronden. Ik kwam als vierde over de meet.
Uiteindelijke 2e bij de heren tot 40 jaar. Een domme fout in mijn voeding heeft me wellicht meer gekost. Enig pluspunt is dat ik langzaam terug in het ritme kom. Er zit weer vuur in het lichaam en ik begin langzaam aan fit te worden. Trainen richting Mexico, de rest is opbouw.
Over twee weken Binnenmaas, hopelijk beter.

Geen opmerkingen: